Kui Sa ei taha kasutatud auto ostmisel kauba peale tünni saada,

siis ära kiirusta,

vaid kontrolli põhjalikult auto seisukorda, tausta ja tegelikku müüjat!

Rohkem infot loe http://ostatargalt.ee/

01
Taustakontroll interneti ja registrite abiga

Ohuskaala
10/10

Kasutatud autot on kindlasti kasutatud, aga kuidas? On see olnud osaline väikeses kokkupõrkes või taastatud pärast üleujutust või kindlustuse poolt majanduslikus mõttes hävinenuks ehk tootja turvastandarditele vastavaks remondiks sobimatuks tunnistamist? Kas see on olnud takso, õppesõidu- või rendiauto?

Kui auto on pärit väljastpoolt Eestit, võib aidata VIN-koodi otsing Google’is, margiesinduses tehtav VIN-koodi põhine hooldusajaloo päring või USA autode puhul otsing lehel carfax.eu (päring on tasuline).

1. Küsi müüjalt auto VIN-kood ja Eestis registreeritud auto puhul ka registreerimisnumber. Kui müüja ei soovi neid avaldada, loobu edasisest. Tõenäoliselt on müüjal midagi varjata.

2 . Guugelda. Probleemsete autode puhul võib VIN-kood olla kirjas eelnenud oksjonimüügil, samuti võib turul ringlevate probleemautode kohta olla hoiatus üleval margifoorumis.

3 . Liiklusregistri lihtpäringus piisab registreerimisnumbrist veendumaks ülevaatuse kehtivuses. (NB! Ei sisalda infot Eesti-sisese või rahvusvahelise tagaotsimise kohta. Paberite järgi kehtiv tehnoülevaatus ei tähenda alati, et sõiduk on ka ostuhetkel tehniliselt korras. Sõiduki tehnoseisundi eest vastutab selle kasutaja.)

4 . Eesti Liikluskindlustuse Fondi päringuga saab VIN-koodi alusel teada kindlustuskahjudest. (NB! Seal ei kajastu kaskokindlustuse andmed ja õnnetused, mille puhul osalised omavahel kahju hüvitamises kokkuleppele jõudsid.)

5. Liiklusregistri laiendatud päringuga näeb registreerimisnumbri ja VIN-koodi abil auto registreerimisandmeid ja omanikuvahetusi (päring on tasuline).

6. Kindlasti tasub konkreetse auto ajalugu ja tüüpvigu uurida selle automargi huviliste foorumist, sealt saab head infot, mida konkreetse auto ostmisel eriti silmas pidada.

 

02
Tehniline kontroll margiesinduses

Ohuskaala
9/10

Auto läbikoputamisest ja loksutamisest ei piisa hindamaks kõigi komponentide seisukorda: korralik ülevaatus võtab tund-paar.

Korrasoleku kontrolliks on kindlaim viia auto lähimasse sama margi esindusse, aga abi on ka heast spetsialistist või tehnokontrollist. Küsi kindlasti vajalike tööde kalkulatsiooni ning palu uurida VIN-koodi alusel varasemate hoolduste ajalugu.

Margiesinduse kontrolli eelised:

• võimalus kontrollida vigu, mis on talletunud sõiduki ajus;
• margiesindusel on teadmised mudeli tüüpprobleemidest;
• kontrollis avastatud puuduste kohta on võimalik küsida kohe vajalike remonttööde kalkulatsiooni.

03
Tehniline kontroll ülevaatuspunktis

Ohuskaala
7/10

Tehnoülevaatus on sageli lihtsaim, kiireim ja odavaim viis auto müügieelseks kontrolliks.

Tehnoülevaatusel kontrollitakse veermiku korrasolekut, tulesid, heitgaase ehk auto vastavust kehtivatele tehnonõuetele. See ei anna aga vastust küsimusele, mida peaks selle auto puhul järgmise aasta jooksul tegema, samuti ei tuvastata vigu, mis võivad olla salvestatud auto ajus. Tehnoülevaatuspunkti kasutamisel vali see ise: on esinenud juhtumeid, kus müüja mängib ülevaatajaga kokku.

Eesti sõidukitele kehtivad tehnonõuded näevad suures osas ette, et sõidukid peavad vastama tootja poolt ettenähtule. Kõikide lisaseadmete kohta saab tehnoülevaatajalt küsida, kas tehtud muudatused on lubatud ja kas seoses sellega võib tekkida tulevikus tehnoülevaatusel probleeme. Näiteks võib küsida, kas sõiduki küljes olevad valgustusseadmed on legaalsed ja nõuetekohaselt paigaldatud.

Ülevaatuspunktide kontaktid: www.mnt.ee

04
Ülevaatus

Ohuskaala
10/10


Hea välimusega läikival sõidukil võib olla silmaga mittenähtavaid puudusi. Halvasti taastatud, õnnetusse sattunud sõidukil võivad olla jäänud parandamata silmaga nähtamatud komponendid.

Vaata sõiduk visuaalselt üle hästi valgustatud tingimustes, et näha võimalikke väliseid kerevigastusi, roostekahjustusi, aknaklaaside, valgustusseadmete ja rehvide seisukorda. Sõidukis kasutatava elektroonika korrasolekut saad hinnata, vaadates, kas armatuurlaua märgulambid põlevad.
Autot üle vaadates pööra tähelepanu kolmele põhiasjale: auto üldine seisukord (kontrolli ka tagurduskäiku, seisupidurit ja kõiki elektriseadmeid), dokumendid ja võimalik avariilisus. Jälgi sõiduki kulumisastet. Autot üle vaadates kontrolli kõigi seadmete tööd: aknatõstukid, katuseluugid, kõigi uste avamine, konditsioneer jne. Tihtilugu on ka väikese esmalt ebaolulise funktsiooni korda tegemine suhteliselt kulukas.
Kõige ohtlikum on siiski peidetud avariilisus: osava töö puhul ei pruugi seda olla lihtne avastada ka margiesinduses.

Edasi loe http://ostatargalt.ee/